BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

June 25, 2010

AKSARA PENCORAK HIDUPKU


Salam...
saya nak start blogging balik arini..bukan pe.tetiba je rasa nak buat senaman tangan.. kan3..sebelum buat en3 ni saya da buat warm up tangan kat taman-taman blog yang best dan menyamankan..tengah wat warm up,ternampak pulak satu contest ni..benti warm up..baca sal contest tu..macam bes je kan..so i join la kan..
ok..nak mencorak hidup ni bukan senang macam nak corak kertas yang mcam dalam kelas pendidikan seni tu...kta mesti la guna alat yang terbaikkkk kan..bagi saya salah satu alat saya guna adalah aksara2 yang mantap dari sebuah buku..ia menjadi aksara yang cukup cantik dan menarik bilamana saya cuba memperbaiki diri dari sehari ke sehari..memang menduga kesabaran,hari ni nak wat solat tahajjud..bantal asyik memnggil je..hari pertama memang kalah dengan bantal tu,hari kedua pak cik selimut pulak duk menyeru namaku..aku kalah sekali lagi..tapi untuk hari yang ke-3cuba melawan tu sume..Alhamdulillah.aku berjaya melawan mereka semua...tp saya tak kekal dalam bertahajjud(de gak ari yang miss kan)..byk je dugaan2 yg ganggu kn..kwn2 tgh syok tdo,saya kuatkan diri bangun..bukan nak bangga diri,sekadar berkongsi cerita...lagi satu,ianya menjadi aksara yang cukup membantu saya dan keluarga dalam melalui hari yang mendatang..sebagai rujukan kami sekeluarga..ia juga menjadi aksara prepaid bagi saya,kerana memang diakui iman manusia sentiasa bertambah dan berkurang..iman manusia sntiasa berkurang,maka saya perlu topup iman saya dan saya guna buku ni untuk topup iman tu..kalau kita sanggup topup phone RM5 perday takkan kita tak sanggup beli topup RM55 tuk seumur hidup(merujuk pada harga buku)..ini la yang dimaksudkan aksara pencorak hidupku dari pandangan saya yang tak seberapa ni..






Judul=Indahnya Hidup Bersyariat
Penulis=Dato'Ismail Kamus & Mohd Azrul Azlen Ab Hamid
Penerbit=Telaga Biru Sdn Bhd
Bil muka surat=308(berwarna)
Harga=RM55(sem),RM57(Sab/Swk)

Buku tu ialah 'Indahnya Hidup bersyariat'buku memang terbaik bagi saya sebab
1)warna muka depan biru(sejuk mata memandang)
2)lengkap dengan doa2 harian
3)de gak cara solat(bagi yang sihat dan sakit -siap gambar berwarna)
4)sangat sesuai untuk didikan bagi anak2 yang masih kecil yang lebih mudah faham bila tengok gambar(naikkan semangat diorang nak laksanakan perintah Allah)
5)lengkap dengan panduan amalan fardhu dan sunat
6)semua langkah amalan ditunjuk step-by-step
7)merangkumi juga syariat berkaitan remaja,jual beli,farhu ain asas(bersuci,solat,puasa,zakat,haji dan sebagainya)-pedek kata lengkap la.
8)de gak mengenai munakahat(perkahwinan) dan syariat dalam bermasyarakat..
Totally buku ni cukup lengkap dan sangat penting bagi sebuah keluarga Islam walau bapanya seorng alim Ulama,saya rasa ia juga perlu dimiliki untuk anak2 beliau..Ia juga sesuai untuk hadiah di hari lahir atau hadiah sebuah perkahwinan dan mungkin juga hadiah seorang sahabat kepada sahabatnya..sila dapatkanya..^_^..

1 comments:

qamarguyz said...

salam ziarah..
sy da baca & semak, tiada masalah..penyertaan saudari diterima..syukran yer =)
jangan lupa keputusannya tghari nanti..InsyaAllah